עוברים דירה – ספרי ילדים מומלצים

מעבר דירה הוא פרידה לכל דבר. הפרידה היא מהרבה דברים מוכרים: חדר, דירה, שכונה, חברים, גן, מכולת, גנים ציבוריים, בית ספר (אלא אם המעבר הוא לדירה אחרת באותה שכונה, אז פרט לחדר והדירה אין פרידות נוספות, אבל הקשיים גם כן נמצאים).

 

בעת הזו הרבה משפחות עוברות דירה ולכן אספתי מספר ספרים העוסקים בנושא ובקשיים שעולים בשל המעבר לדירה אחרת:

 

"נועם עובר דירה"/מרב אברמוביץ/הוצאת 'קוראים הוצאת ספרים'/2012

"גם אני עובר דירה"/לאה קירשנברג/הוצאת נרקיס/2010 (לגילאי 3-7)

"עוברים דירה"/רחל שלו/הוצאת כנרת/1997 (לגילאי 3-6)

"הבית שלי על משאית – עוברים דירה"/סיגל גיטלין כהן/הוצאה – עצמית/2013 (לגילאי 3-6)

"נח בר מח עובר דירה"/מנוחה פוקס/הוצאת קו לקו/2015

"רחוב סומסום: כרובי עובר דירה"/ג'וסלין סטיבנסון/הוצאת כנרת זמורה ביתן/1986

"לא עובר דירה ודי!"/ציפי גון גרוס/הוצאת מודן/1995

"זה לא נורא לעבור דירה"/נירה הראל/הוצאת הקיבוץ המאוחד/1995 (לגילאים 3-7, על הקשיים והכעס של יותם בגלל המעבר לדירה חדשה)

"עוברים דירה"/שרה זלוף/ספרים לכל/2008 (לגילאים 3+, על מור הקטנה והקשיים שלה)

"עידו עובר דירה"/עדנה בוסטין/הוצאת אופיר/2009 (לגילאי 3-7, התמודדות על הפרידה מהבית והמעבר).

ספרים נוספים על "הבית שלי", שיכולים להעמיק את ההסבר לילדים על מהו הבית שלי ומה יש בו ואיך מתנהגים בו:

"בבית שלי"/מיריק שניר/1984 (בבית שלי – מה יש בבית? מה מותר ואסור בבית?)

"הבית של מייסי העכברברה"/לוסי קזינס/הוצאת הקיבוץ המאוחד

 

 

כתיבת תגובה

