בחירת תיק לבית הספר – טיפים

זהו!   גם אני השנה עולה לבית הספר לראשונה עם בני הבכור. התרגשות גדולה.

במסגרת ההכנות שלי כהורה לילד שעולה לכיתה א' קראתי לא מעט על כל כך הרבה דברים שקשורים לבית הספר, ובין היתר על איך לבחור תיק לילד.  בנוסף שוחחתי עם הורים שיש להם ילדים בכיתות גבוהות יותר וניסיון.

אני רוצה לחלוק אתכם את כל מה שנאמר לי ושלקחתי בחשבון כשקניתי לבני את התיק שלו.

תו תקן.   לתיק צריך שיהיה תו תקן,  כך תדעו שנבדק מבחינה בטיחותית בעיקר.  (בכל החנויות הגדולות: קרביץ, הפנינג תיק ותיק וכיוצא באלו- התיקים עם תו תקן).

טרולי או תיק רק לגב – שאלת השאלות…  נאמר לי שאם הילד הולך ברגל לבית הספר אז כדאי טרולי,   אם במכונית עם ההורים אז לגב.  אני קניתי לבני "משולב", שאפשר לנתק את המבנה של המזוודה ממנו (לא לגמרי).  הבעיה כאן שילד בכיתה א' לא יתחיל לשחק עם התיק ולשנות את המבנה שלו באמצע היום.    ההחלטה הייתה לקנות טרולי בכל זאת,  כיון שהוא מתהלך עם התיק גם בבית הספר ועדיף שלא יסחוב על הגב.  (התיקים כבדים וזה עוד מבלי שיש בהם ספרים, אוכל ושתיה).

משקל התיק – מומלץ שיהיה עד 1 ק"ג.   אז נכון שמצאתי כאלו  – אבל כשהם מחוברים לטרולי הם עוברים את המשקל הזה…    לגבי המשקל – זה מה יש!

מבנה התיק –  שיהיה מרופד היטב (שני מוטות בגב) ורצועות מרופדות ועבות לכתפיים. שתהיה בו חלוקה לתאים – רצוי שיהיה תא בצד לבקבוק מים, תא קדמי לאוכל ששומר על קור וחום, ותאים נוספים (2) לחומרי הלימוד.

צו האופנה – יש מבחר של ציורים, מותגים, כוכבי ילדים על התיקים.   הבן שלי רצה תיק של כוכבי ריאל מדריד.  הבעיה הייתה שהתיק הזה משקלו כבד יותר מאחרים – 1.5 ק"ג.  ברגע שהחזקתי את התיק (הריק!!!) – הרגשתי כמה הוא כבד.   לא קניתי בסופו של דבר את זה ובחרתי בתיק קל יותר באופן יחסי.   על התיק יש את "האנגרי בירדס".   מקווה שהורים אחרים גם יתנו את הטון שלהם לגבי המשקל ואז לא יהיה עלי לחץ לקנות את התיק האחר…ימים יגידו.

והעיקר שההסתגלות שלהם ושלנו למערכת החינוך תהיה קלה ושיהיה ב ה צ ל ח ה !

 

כתיבת תגובה

