לידה בייתית. למה לכל הרוחות?

לפני יומיים דווח בחדשות על מקרה קשה של לידה בבית. האחות לא הייתה אחות מיילדת והלידה הסתיימה במצב קשה של האם ונזק מוחי לתינוק. כך שמעתי בחדשות ערוץ 2.

המקרה מחזיר אותי לעידן שבו אנו חיים. כל אחד רוצה לעצמו משהו ייחודי, אישי, שונה מהאחר (סולידריות היא מילה גסה). כל אחד לעצמו. כל אחד רוצה להפגין גישה מקורית או שונה ממה שמקובל עד כה.

ולענייננו, גם בתחום ההורות אני רואה הורים שרוצים "לעשות אחרת" : לא לחסן את ילדיהם, לא לעשות ברית מילה (מקרים קצת יותר קיצוניים), להיות חברים של הילדים, ללכת לחוגי יוגה לתינוקות כי זה חשוב לקשר תינוק-אמא (חחחחחח), בזמן הלידה בבית חולים לקחת מישהי בתפקיד "דולה" שמולה ומשלמים לה אלפי ש"ח  (לא עדיף לקחת חברה טובה לצידכן שיש לה ילדים וניסיון או את אמא שלכן, למה לשלם למישהי אחרת?  מה היא יותר טובה/"מוסמכת"/ ולפעמים מפריעה לצוות הרפואי!), ויש כאלו שרוצות ללדת בבית….

מצטערת חברים. אני הולכת בתלם בעניינים האלו. אני מחסנת את ילדיי, יולדת "לא עלינו" בבית חולים ולא חושבת שהחוג יוגה בייביז יתרום לקשר ביני לבין ילדיי …

תגובה אחת to “לידה בייתית. למה לכל הרוחות?”

  1. רשלנות בלידה Says:

    אני ממש מסכים. אני גם לא מבין את כל ההורות החדשה הזו, במיוחד כשמדובר בלידה כששם מה שחשוב שכולם ייצאו בריאים. גם יוגה לתינוקות, לא מבין את זה. לא עדיף לתת להם לזחול ולהיות תינוקות? שיעשו יוגה בטיול אחרי הצבא.

כתיבת תגובה

