סומכים על עוזרות הבית שלכם? תחשבו שוב

הכוונה שלי בכותרת היא לא לגניבות.  את זה אני חייבת להבהיר בראשית הפוסט.

אתחיל בלספר לכם שבבית אצל הוריי מעולם לא הייתה עוזרת בית ולא הייתי חשופה ל"דבר" כזה. אמא שלי, שתהיה בריאה, עשתה ועדיין עושה את כל הנקיונות בעצמה.  כך גם אני, ניקיתי את ביתי שלי בעצמי.   הצורך לקחת עוזרת בית החל כשנולדה עלמה, הילדה שנייה שלי, ואני חזרתי לעבודה במשרה מלאה. 

זה אפשרי, אך לא רציתי לנקות את הבית ביום שישי, זה היום היחידי לסידורים ו"בילויים".  עכשיו אני מניחה שכל ההורים שקוראים מזדהים איתי….

אוקיי. החלטתי ללכת על עוזרת בית.

אבל אז התחיל משהו קבוע ועובר כחוט השני בין כל שלוש עוזרות הבית שהעסקתי עד כה:

פעמיים-שלוש פעמיים עובדות טוב. (מי יותר מי פחות, רואים מי יוזמת יותר ומי לא כמובן). אחר כך אני שמה לב שיותר מדי חפצים זזים ממקומם ולא חוזרים (ואני לא מוכנה לשמוע על זה שהן עושות כך כדי להראות שהן עובדות….). בימבה נשארת על השולחן בסלון, ספה לא במקומה, מקומות גם שלא נגעו בהם. ואבק? ככה-ככה.

בשלב הזה התחלתי לבדוק כמה זמן הן מנקות. אני משלמת פר שעה לארבע שעות עבודה.  חשוב לי לציין שאין לי בית גדול מאוד ולא מבולגן מאוד למרות הילדים, ואני לא נותנת לעשות "פרוייקטים" כמעט.

התוצאות היו מדהימות, בעיקר עם האחרונה. מתוך ארבע שעות, שעתיים וחצי והסתלקה.  כולל לא לנקות שני חדרים אבל לשנות מיקום החפצים כדי שאחשוב שניקתה שם.

פעם שאלתי חברה שגם לה עוזרת בית, למה הן לא מסדרות את הכסאות במקום, חפצים במקום, אחרי שמסיימות לנקות..התשובה התמימה שלה הייתה: הן רוצות להספיק כמה שיותר לנקות בזמן הזה…

אבל אני הרי משלמת על ניקיון הבית וסידורו???  אז למה להשאיר לי עבודה….

אם העוזרות היו בשעתיים וחצי עושות את כל מה שביקשתי, ניחא.  זה בעצם הכי חשוב לי, שהבית יהיה נקי.   אבל גם לשלם להן כסף טוב ושגם יסדרו אותנו ויסדרו את הבית מחדש….

אם את הדבר הכי חשוב לי הן לא עושות (שטיפת רצפה, לנקות מאחורי רהיטים שאפשר להזיז אותם) – אז למה לי עוזרת?

מתוך :  ozeret.co.il

אז בינתיים אני בלי. אין לי כוח להתחיל עוד אחת…

ולסיום, אל תתבלבלו, אם יותר מדי חפצים אינם במקומם כדי שתחשבו שניקו…אולי לא ניקו?!

7 תגובות to “סומכים על עוזרות הבית שלכם? תחשבו שוב”

  1. אביב Says:

    יותר ויותר שומעים על עוזרות בית שמחפפות, כשהן מנקות הן זורקות את כל מה שעל הרצפה, גרביים, חלקי משחקים וכדומה, מסיימות את "העבודה" תוך מחצית הזמן שנדרש, אממה כשמגיעה עוזרת יסודית ובגלל שהיא יסודית לוקח לה אילו יותר זמן אתן מתלוננות.

    אני מעצבת גרפית אחרי תקופה מאוד קשה בחיי החלטתי ללכת לתחום הניקיון, הרבה כסף, מעט שעות משאיר לי זמן לעסק שלי, (למרות שאני יכולה להרוויח פי שלוש בעסק שלי, אני גרועה במכירות וגרועה בשיווק) כן, אני חושבת שאתן צדקות, רובן המכריע של המנקות "גונבות את הכסף שלכן" כי אם אני באה במטרה מסוימת ולא עושה את זה ביודעין, כי אם אני מעבירה סמרטוט במקום לשטוף ואם אני מנקה מלמעלה לא לשם כך אתן משלמות.

    אני מטבעי יסודית, כמו שאני מנקה אני מנקה אצל אחרים ואפילו יותר, עוברת חדר חדר , מנקה אבק, פנלים דלתות, מעל המזגנים, אדן החלון, מעל הדלת, משקופים , שלטרים ועוד בנוסף על הניקיון הרגיל סידור שטיפה ועוד, בטח לא ייקח לי 4 לנקות בית של 5 חדרים קומפלט.

    טוב, התכוונתי לרדת עלייך כי נעלבתי ממה שכתבת, לקחתי את זה אישית, למרות שבעצם אני יודעת שזאת האמת לצערי, אני אישית לא אקח אף פעם עוזרות אבל זה בגלל שלדעתי זו חדירה לפרטיות שלי

    אביב

    • mamysword71 Says:

      שלום אביב,

      אני מציעה לך שוב לקרוא את הפתיח שלי ולראות שלא כתבתי "גונבות כסף". לא השתמשתי בביטוי הזה שלקחת אותו ללב. מה שכן אני רואה שאת יודעת היטב (פירטת את זה באריכות) – איך אתן עובדות עלינו, על אנשים שעובדים במשרה מלאה ונזקקים לשירותכם ומשלמים לכם את מיטב כספינו ונותנים בכם אמון רב.

      חבל שזה המצב.

      שיהיה לך חג שמח

      מיכל

      • אביב Says:

        אני מודעת היטב למצב לא בגלל שאני עושה, אלה מה שאני שומעת סביבי, ולדעתי לקחת כסף ממשהו ולא לתת את מה שמגיע לו זו גנבה אז אשמח מאוד אם לא תכניסי אותי לרשימה שלך, יש לי מספיק מליצי יושר.

        אגב לא ירדת לסף דעתי, אמרתי שאת צודקת, לא אמרתי שאני עושה זאת…

  2. ג'וליאנה Says:

    לי הייתה עוזרת ואני אפילו הייתי נוכחת ביום שהיא באה וגיליתי שאת מה שחשוב לי היא עושה חפיף ומתעכבת על קרצוף מסיבי של פינות שממש לא הזיז לי אם הן נקיות או לא. התקשורת איתה היתה קשה כי היא לא ידעה עברית.
    בסך הכול אני חושבת שלמעט מקרים של רמאות לשמה (איך גילית שהיא עובדת שעתיים מתוך 4 השעות) מדובר פשוט בסדר עדיפויות שונה.
    ונכון, כל עוזרת תעדיף את העבודות הכי פחות קשות פיזית.

    במילים אחרות לא התאים לי להעסיק עוזרת גם כי הבנתי שבסוף עוזרת תעשה את מה שהיא רוצה ולא את מה שאת רוצה ובעיקר הרגשתי לא נעים לבקש ממנה דברים למרות שזו עבודתה.

    אבל אני ממש לא מנקה הכול כי אין לי זמן וגם מזה סובלת בהתאם.

  3. mamysword71 Says:

    שלום ג'וליאנה,

    לשאלתך, הייתי חולה עכשיו במחלה ממושכת ושהיתי חודש בבית. בזמן שהיא באה לנקות יצאתי מהבית לקפה השכונתי. כך שאת מבינה שראיתי אותה עוזבת…היא לא ראתה אותי. ניסיתי להתקשר אליה באותו הרגע אך לשווא. לא ענתה ולא חזרה אלי. מבחינתי התנהגות כזו לא מקובלת.

  4. vered gold Says:

    כל חיי הבוגרים הייתי אם עובדת והעסקתי עוזרות בית. בדרך כלל הנסיון שלי היה טוב. הלפני אחרונה עבדה אצלי במשך שתים עשרה שנה, עד שנאלצתי לעבור עיר מגורים. היום אני מבוגרת ולא בריאה וחייבת עוזרת בית. על פי המלצה קיבלתי אחת והיא אצלי כבר שנתיים וחצי. לא דייקנית ולא נקיה אבל נעימה ואין לי כוח לנסות מישהו אחרת, אז במצבי אני משלימה.
    היום גיליתי שבחשבוני חסר כסף רב. בדרך כלל אני משתמשת בכרטיס אשראי ומעט במזומן, אבל היום עיינתי היטב בחשבונותי ואין לי ספק שמזומני זולגים מארנקי לידים זרות.
    כמובן אפטר אותה, אבל אין לי הוכחות למעשה הגנבה שלה. מצד שני, היא האדם היחידי הנמצאת בביתי, גם כשאני הולכת ממנו.
    אם אתעמת אתה – מדובר על אלפים – לא אוכל להוכיח דבר. תהיה זאת שערוריה אם יהיה עלי לשלם לה פיצויים בנוסף לנזק שרק היא יכלה לגרום לי. מה לעשות?

    • mamysword71 Says:

      אני מבינה לליבך ובהחלט את צריכה להפסיק את עבודתה במידה ואת בטוחה שהיא גונבת ממך.. השאלה היא אם היא חוקית/או לא, האם הפרשת לה כספי פנסיה וכו'…לפני שאת עושה כל צעד תתייעצי עם עו"ד או מישהו. אני לא הכתובת לזה.

      שיהיה לך בהצלחה!

כתיבת תגובה

