מנחם בגין, 20 שנה בלעדיו.

בימים אלו מדינת ישראל מציינת 20 שנה למותו של מנחם בגין, ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה כאן, אמיץ, צנוע וטוב לב. איש האמת והשלום. אני מציינת זאת כיוון שבעבר סיפרתי לכם על הבית הרויזיוניסטי ממנו הגעתי אני.

סבי, ח"כ אברהם דרורי ז"ל, היה יד ימינו של מנחם בגין. סבי היה חבר אצ"ל, מדריך בשוני ושימש כאב וכמורה דרך להרבה יתומים שהגיעו לישראל אחרי מלחמת העולם השנייה מאירופה. הוא היה ח"כ מטעם חירות בכנסת השלישית והרביעית, לא במלואן.  נפטר צעיר מאוד.

מכאן אתם מבינים מה השם "בגין" אומר לי.  בעיקר אומר לי צניעות ויושר ואהבת אדם וארץ ישראל ללא תנאים ובלי פשרות.

לצערי במדינה שלנו בכלל ובפוליטיקה בפרט לא קם אדם שמתקרב למעלות של בגין.  הלוואי ועוד יהיה.

אתמול צפיתי בערוץ הראשון בתוכנית לזכרו של מנחם בגין בהנחייתו של ירון דקל. התוכנית הייתה ערוכה היטב, מרגשת. בנוכחות ילדיו של בגין.  הרבה קטעים של בגין הראו בתוכנית, נאומים, משפטים חשובים שאמר ויזכרו לעד, ואני עם דמעות בעיניים.

אם התוכנית תשודר שוב ממליצה לכם בחום לצפות בה.

יהי זכרו ברוך

אחרי הניצחון של הליכוד בשנת 1977.  משפחתי מתארחת בביתם של מנחם ועליזה בגין.

כתיבת תגובה

