ספרים לילדים בנושא אלימות

בתקופה בה האלימות פושטת בכל מקום אפשרי והעתיד נראה די מפחיד , חובה עלינו כהורים להוקיע אלימות מילולית ופיזית מכל סוג שהוא בקרב ילדינו. זה לא נושא שנתון לוויכוח.

אני רואה בקרב ילדים בגיל הרך ביטויים אלימים ואני משתגעת.  לא תמיד הוריהם מעירים להם על כך.  ייתכן והם לא מעודדים אותם לדבר כך ואולי גם לא מתבטאים כך בביתם, אבל גם שתיקה והתעלמות מסגנון דיבור כזה נותנת להם לגיטימציה להמשיך.

בשל כך אספתי מכמה אתרים (כמו תפוז ושפ"י) רשימה של ספרים שעוסקים בנושא ומראים איך מתמודדים עם אלימות בקרב ילדים ואיך מנתבים ילד אלים למקומות בריאים יותר:

"נשיקה או נשיכה"  מאת נורית כהן    /     דני ספרים (נשיכות בגן ילדים)

"גברת דווקא"   מאת עדינה בר-אל      /   מודן

"הילד הכי חזק"  מאת עדינה בר-אל (איתן ילד אלים בכיתה שלומד להתגבר על התפרצויות…התפנית באה בעזרת חיות).

"רק צרות"  מאת עוזי בן כנען        / מסדה

"החיפושית העצבנית"  מאת אריק קארל  /מודן

"היום הרע של טובה"  מאת אלונה פרנקל / מודן  (הילדה קמה על צד שמאל והרגישה שהיא רעה…)

"הסוד של חומי"  מאת אלי כדורי      (הכלב חומי נתקף בדרכו לגן ע"י כלב אחר שאיים עליו שלא יספר)

"ברוגז אף פעם"  מאת אלי כדורי  (שירי הפעלה בנושאי אלימות)

"כועסים מה עושים" מאת שולה מודן  (קובץ שירים של מבחר יוצרים שכותבים על איך לנתב תוקפנות)

"מיקי תפסיקי"  מאת נירה הראל/  עם עובד

"משגעת פילים"  מאת  אורי אורלב/  כתר

"המלך דוגי"  מאת מרים רות  /פועלים

"פשוט – בלי אלימות"  מאת דליה קורח-שגב

מתוך אתר  schooly2.co.il

ולסיום נקנח בשיר:

 כשמישהו מעליב/יהודה אטלס
כשמישהו מעליב אותי
או עושה לי משהו רע
תמיד אני רוצה
לתקוע לו בחזרה:
להגיד עליו משהו חכם ואיום

שיגמור אותו תכף על המקום.
 
אבל דווקא אז, כשאני מתחמם,
המילים בורחות לי ואני מגמגם
ורק אחרי שהכל כבר עובר
פתאום אני יודע מה הייתי אומר.
 

כתיבת תגובה

