טרנד אמהי: אני נשארת בבית עם הילד עד גיל מאה!

לאחרונה אני מוצאת יותר ויותר כתבות על אמהות ומפי אמהות שמעבירות ביקורת על אמהות עובדות.  פשוטו כמשמעו. ביקורת על אמהות שיוצאות לעבודה כשהילדים בגיל הרך, בגיל מספר חודשים או שנים ו"מעיזות" לעבוד עד ארבע או חמש ו"שנהנות" לחזור כש"העבודה" עם הילדים אחרי הצהריים מאחוריהן.

הן כמובן משבחות את עצמן על כך שבחרו להישאר בבית ולהיות עם הילדים כיוון שזה נחוץ מאוד בעידן של היום וחלילה לא משאירות אותם בצהרון ובגיל קטן יותר נשארות איתם עד גיל שנה/שנתייים בבית. כל כולן עבור הילדים וצרכיהם.

בא לי להקיא.  כמה צביעות ויהירות. לא מוכנה לשתוק יותר.

כמובן שאני בהחלט חושבת שזה נכון להיות יותר עם התינוק בבית ונכון יותר להוציא את הילדים בצהריים הבייתה שיהיו בבית עם אמא וכמה שיותר…ושיאכלו אוכל ביתי עם ההורים ליד השולחן וכו' וכו'…

בשביל זה חבורת אמהות פלצניות וצבועות צריך כסף.  שמעתן?  כסף והרבה!   

אני אמא עובדת במשרה מלאה.  אני חייבת לעבוד ולא יכולה אחרת כדי שלילדים שלי יהיה אוכל בבית ויחיו ברמה מסויימת.  אני לא ממשפחת רוטשילד.  והילדים שלי כן אוכלים אוכל ביתי, כי אני מבשלת בערב אחרי שהם נרדמים. ואני עושה את כל מה שיש בכוחי להיות איתם כל דקה ושנייה וזה אומר שלחופשה רק עם הבעל אני לא יוצאת!

כל מי שנשארת בבית עם הילד אפילו עד גיל שנה – יש לה כסף. 

מבחינת העבודה שלי יכולתי לקחת שנה. כלכלית לא יכולתי.   בשבעת החודשים שנשארתי בבית – הזדקקנו לכסף שהיה בצד, בחיסכון.  שאף אחת לא תספר סיפורי סבתא.  אני יודעת היטב כמה עולה להחזיק בית עם משכנתא, מכוניות כי צריך, ילד בגן עירייה או פרטי וכסף לשוטף. 

מה לעשות כדי להיות בבית כמה שנים עם הילדים?  למכור אוטו? למכור בית 4 חדרים בת"א ולקנות 2 חדרים בלוד, לקבץ נדבות….אבל להגיד בשחצנות שנשארתי עם הילדים בבית !  אההה רגע… ואולי להתפטר גם מהעבודה הקבועה והנהדרת שלי כדי לבלות "שנים" עם הילדים בבית?!

אמהות צבועות בעלות ממון ופינוקים.  לכמוכן, למרות שאתן בבית עם הילדים,  לא ייצאו ילדים מחונכים וטובים.

ילדים מקסימים, מחונכים, טובי לב, חכמים, שילמדו להעריך עבודה קשה ויידעו בעצמם להיות כאלו, שיעריכו את הוריהם על מה שנתנו להם – יהיו רק לי.

11 תגובות to “טרנד אמהי: אני נשארת בבית עם הילד עד גיל מאה!”

  1. לילך Says:

    וגם לי, היות ואני מסכימה עם כל מילה שלך🙂

  2. אנה Says:

    מיכל שלום,
    ראשית – אני מסכימה לחלוטין. גם אני קראתי אתמול את הטור ב-Ynet שאני מנחשת שעורר גם את חמתך, והתרגזתי מאוד. שנית – בהמשך לכתבה מהיום בכלכליסט שבעקבותיה הגעתי לבלוג שלך, הייתי רוצה להוסיף שמעבר לגורם הכלכלי, נראה כי יש טאבו על אמירה נוספת, והיא שיש נשים המעדיפות פי מונים לצאת לעבודה מאשר להישאר עם ילדיהן בבית, כי הן פשוט אוהבות את משלח ידן! כתבות כמו אלה ש-Ynet נותן להן במה לאחרונה (הכוונה היא ללינק הזה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4139897,00.html ועוד רבים אחרים), ממשיכות מגמה של דה-לגיטימציה מתמשכת לנשים כאלה, אני ביניהן, שלפי מחברות אותם גילויי דעות, שומה עליהן להתייסר מרות על בחירתן. ובכן – מתי תורם הכפפה ונגיד לא עוד? מתי יהיה זה שוב לגיטימי לומר שאני אוהבת ללא גבולות את ילדתי, אבל במקביל אוהבת מאוד (גם אם לא באותה מידה) את עיסוקי המקצועי, ולא מוכנה או רוצה לוותר עליו? יתר על כן, מתי יהיה זה לגיטימי להודות שיש נשים שעבורן ההישארות בבית ושגרת הטיפול בילד היא טבעית ומהנה, בעוד אחרות יוצאות מדעתן לאחר יומיים רצופים? עם כל ההבנה לצורך האמיתי בחקיקה המעגנת את חופשת הלידה עבור אותן אמהות הנתונות לחסדי מעסיקיהן, חייבת להיות דרך לאפשר גמישות עבור אלה שאין די בטיפול בילד עבורן (אפילו במשך אותם חודשים קצרים של חופשת הלידה).

  3. mamysword71 Says:

    מסכימה עם כל מילה
    שלך! בגיל 20+ את לא
    חושבת איך תתכנני את
    החיים עם הילדים.
    את פשוט לומדת ועובדת
    במה שאת עובדת.
    נשים שחצניות וצבועות

  4. natalie Says:

    אני אמא לשתי בנות,הגדולה בת 4 שנים בטרום חובה, את הקטנה הכנסתי עכשיו לגן בגיל 6 חודשים כי מה לעשות, אני לא יכולה לשבת איתן בבית (או לפחות עם הקטנה) ..כי אני צריכה כסף!!! משכורת אחת לא מספיקה! חוץ מזה אני די בטוחה שיהיה להן הרבה יותר כיף ומעניין בסביבת הילדים בגילאים שלהן! אולי בבית הן יקבלו יותר חום ואהבה של אמא אבל בגן הן יקבלו מסגרת…גבולות חדשים…יהיה להן יותר קל להשתלב בחברה בחוץ…אולי אני מדברת שטויות אבל זו הדעה שלי ויש לי זכות דעה! לצערי אני לא מסוג האמהות שמתחברות לאמהות אחרות כדי שהילדים שלהם יהיו חברים…אני לא מהסוג שמסתובבות עם הילדים בקניון עם עוד 3 אמהות ו- 4 עגלות…כדי להפגין נוכחות או לעשות קניות…לא אני לא מסוגלת לעשות קניות עם ילדים!
    אני צריכה כסף!גם כדי להתקיים וגם בשביל לתת חינוך טוב לבנותי!
    אני יודעת..וזה בדוק..שאני יותר טובה בתור אמא עובדת ולא אמא שיושבת בבית…
    כזאת אני!
    אם הייתי יכולה הייתי משאירה את הקטנה בבית עד שהייתי רואה שהיא כבר מוכנה ללכת לגן ..יכולה ללכת ולהיות קצת יותר עצמאית ממה שהיא עכשיו…אבל אני לא יכולה להרשות זאת לעצמי…

  5. עדיגי Says:

    אני מתקשה להבין מאין נובעת השנאה שלך, ומה עשיתי לך שאת מכנה אותי "צבועה" ו"בעלת ממון ופינוקים".

    כן, הבת שלי בת שנה ואני איתה בבית. לא, אני לא עשירה. אבל כן, יכולתי להרשות לעצמי תמורת ויתורים מסויימים.

    מבחינתי שכל אחת תבחר לעצמה את מה שנכון לה, בין אם זה לעבוד כי צריך את הכסף או סתם כי בא לה. אבל להשתלח בצורה כל כך מטונפת באמהות שנשארות בבית אף יותר גרוע מאלו שהעבירו עליך ביקורת.

  6. mamysword71 Says:

    עכשיו את גם מתחסדת.
    הביקורת החריפה בהחלט
    היתה כי הצגת את האמהות
    העובדות ככאלו ששמחות שהילדים במסגרות יום ארוכות
    כאשר זה מתוך ההכרח לעבוד. כולן היו רוצות לא לעבוד או לעבוד
    חצי משרה אבל המציאות קשה ואת בהחלט צבועה
    ולא, זה לא ויתורים קלים….כנראה שלך יש אמצעים וזה בסדר ויופי לך. לאחרים אין ולכן! הן נאלצות לעבוד הרבה ולהשאיר את הילדים שעות רבות בגנים.

  7. חניתה מעוז Says:

    יש כאן דברים מעבר לזה. יש כאן גם סיפוק והגשמה עצמית. ישנן נשים שיוצאות לעבוד מתוך רצון להתקדם מקצועית, כי להיות עם פיג'מה כל היום בבית עם הילד, או בכלל לקום בבוקר ליום ללא תוכניות זה מדכא לחלוטין. יש כאלה היוצאות לעבוד -כמוני כדי למלא את היעוד שלהם בחיים ולא להתנוון.
    מובן שגם הכסף נחוץ כאן, אין לי בכלל רצון להתימר ולאמר שכסף לא מעניין אותי, אבל ברור לי שגם "אילו הייתי רוטשילד" , הייתי יוצאת מהבית לעבוד אפילו בחלקיות משרה או בהתנדבויות בארגונים כלשהם ולוקחת קורסים באוניברסיטה, על מנת להגשים את עצמי.
    לי אין ביקורת על נשים שלא עובדות, לא אכפת לי, כל אחת ומקומה בחיים, מה שכן אני אישית מכירה כמה נשים שאין להן מקצוע מסויים, לכן הן מעדיפות להיות בבית עם הילדים..ישנן כאלה המרוצות מזה וישנן כאלה ש"הולכות הפוך על הפוך" על מנת להצדיק את הישארותן בבית הן כביכול מבקרות את אלה שיוצאות לעבוד.
    אני באה ממשפחה עובדת, כל הנשים אצלנו במשפחה כולל אמי סבתי דודתי כולן כולן עבדו למדו ופיתחו קריירות מצוינות, כל הילדים של כולן מאוד משכילים מלומדים ועובדים ,ולאו דווקא קשור לכסף ,,אלא ליציאה מחשכת ימי הביניים שבהם אישה הייתה כל היום מנקה מבשלת. אותי אישית לא באמת מעניין איך אישה שלא עובדת מסתדרת כלכלית. אני שמחה בחלקי. כי למרות שיש לי פול טיים ג'וב בבית עם ארבעה ילדים, אני יודעת שבאחד הימים ילדיי יפרסו כנפיים ויעופו להם ,כל אחד למקומו וליעודו בחיים כי זה טיבו של עולם, ואז אני אשאר לבד..ומה אעשה? כיצד אמלא את יומי? אלו תחביבים/ עבודה/ קריירה/לימודים/חברים יהיו לי אז? לכן אני מטפחת את עצמי ואמשיך לטפח את עצמי בכל התחומים ומכל הבחינות-כי יש לי היכולת והידע לעשות זאת ,וילדיי יקבלו את החינוך ודרך הארץ בצורה הכי טובה שאפשר-כמו שאני קיבלתי בבית כשאמא שלי הייתה קרייריסטית גדולה.
    אין לי נקיפות מצפון על זה ששלחתי את ילדיי בגיל חצי שנה לגן, זה תרם להם הרבה מבחינת אינטרקציה חברתית והתפתחות ולי שיצאתי להגשים את עצמי וחזרתי הבייתה מלאת מרץ, סבלנות לילד, וגעגוע גדול.
    אולי לא הייתי יולדת ארבעה ילדים אילו הייתי צריכה להיות איתם שלוש שנים רצוף בבית , הייתי מאבדת מזמן את הסבלנות.
    ואני מעידה על עצמי שאני אמא טובה אוהבת מחנכת שהייתי נותנת את חיי לילדיי אילו היה צורך בכך,זה לא הופך אותי פחות טובה מאחרות שיושבות בבית.
    כמו שאמרת הילד ילמד שכסף לא צומח על העצים ושיש לעבוד בשביל הכסף ולהעריך עבודת כפיים.
    זו דעתי, מיכל.
    נתראה
    חניתה

  8. mamysword71 Says:

    הי חניתה, חותמת על כל מילה שלך. היו כמה כתבות שמשתמע מהם צביעות ויהירות וביקורת על אמהות עובדות. כאילו שהאמהות יוצאות לעבוד והרבה שעות כדי להתחמק מגידול הילד האינטנסיבי. התעצבנתי מזה ולכן כתבתי. הלוואי והייתי יכולה לעבוד פחות. בכל הזדמנות אני רצה לאסוף את הילדים ולא עוזבת אותם ונוסעת לחו"ל או לנופש לבד.

  9. רשלנות רפואית עורכי דין Says:

    אני חושבת שזה לא צודק להעביר ביקורת על מישהו מהצד, כשאתה לא חי את חייו. אין לי עדיין ילדים משלי, אך אני לא חושבת שאת אמא רעה אם את יוצאת לעבודה, הילדים בצהרון ואת חוזרת הביתה רק בחמש אחרי הצהריים. יש אימהות שצריכות לעבוד, כדי לפרנס את המשפחה. הילד לא מוזנח אם הוא נמצא בצהרון או בבית עם אמא. האמא מעניקה לו את האהבה, תשומת הלב והחום שהוא זקוק ממנה, כאשר היא מגיעה הביתה ובזמן הפנוי שלה.
    להעביר ביקורת על מישהו מהצד לא נכון ולא ראוי בעיניי.

    • mamysword71 Says:

      שלום רב,

      אני חושבת שלא ממש קראת את הפוסט. נכנסת על-מנת לפרסם את עצמך והגוף שאת משתייכת אליו. וזה בסדר גמור. אין לי בעיה עם זה.

      מותר להביע דעה וגם להעביר ביקורת גברת יקרה. לכן יש לנו במה שנקראת בלוגים. לא מוצא חן בעינייך? את לא חייבת לקרוא.

      דבר נוסף, את לא אמא כדבריך. אני כן, לשני ילדים קטנים ולכן הנושא כתוב מדם ליבי וקשור אלי וכתבתי מניסיון וזו לא "ביקורת מהצד" (מזה המושג הזה לכל הרוחות? המצאה שלך?). לעומת זאת את אינך אמא (מאחלת לך) ולכן את זו שמדברת מהצד הלא נכון והלא מבין. כשתהיי אמא – אולי תביני.

כתיבת תגובה

