בייבי יוגה, שמייבי יוגה – חוגים לאמהות שנהנות ולא לפעוטות

כבר מזמן רציתי לכתוב בנושא הזה של "החוגים" לפעוטות". הדעה האישית שלי אומרת שליטוף של אמא וזמן של אמא עם תינוקה בבית והשקעה של האמא בתינוק – מספיקים.  התינוק לא "חייב" בגיל הזה שום דבר מלבד חום, אהבה, וכמובן הבנה לתקופת ההתפתחות שלו וסיפוק צרכיו באותו שלב התפתחותי.

מאז היותי אמא, כמעט שלוש שנים, אני עדה לטרנדים של אמהות. אמהות כמו עדר:  ללכת לחוג הזה, הטרנד לקחת יועצת הנקה, טרנד "יש לי דולה משלי", מסאג' לתינוק וכו'.   זה יופי לאמהות שרוצות לצאת מהבית ולפגוש ולהכיר אמהות כמותן. זה ממש בסדר. אולם לשמוע אמא שאומרת שהחוג עושה טוב לילד….ושהחוג מלמד אותה איך לנגוע בילד באופן מדעי (חחח…שתבוא אותה אמא ללמוד אצלי בחינם מה זו אהבה ומה זה חום ומה זה לנשק את הילדים כל היום!).

פשוט טרנדים שעולים המון כסף ועושים עבודה איומה ונוראה על הורים שמוחם לא בראשם ושאין שפיות בקרבם.

היום התפרסו מאמרים בעקבות התוכנית של אשרת קוטלר על טלטול ילדים באופן מסוכן בחוגים אלו. לא מפליא אותי. אין ספק שיש חובבנות בתחום הזה וזה לא מצחיק בכלל.

אמהות, בבקשה לחשוב קצת ולבד.  באופן הגיוני ולא ללכת אחרי הזרם.  הרוב לא תמיד צודק.

5 תגובות to “בייבי יוגה, שמייבי יוגה – חוגים לאמהות שנהנות ולא לפעוטות”

  1. דניאלה Says:

    מסכימה חלקית לדעתך. אכן, יש טרנד של חוגים אבל הם אמורים לתרום לאם הטרייה. אני השתתפתי בקורס (תפיסת עולם) קצר אשר תרם לי רבות בצורת ההחזקה הנכונה של התינוק ועזרה בהכוונה לבעייה רפואית של תינוקי (טורטיקוליס). כמו בכל דבר, ישנם מדריכים שעושים ומכוונים לנזקים לתינוק וישנם מדריכים מקסימים שתורמים בסה"כ להורה הטרי. צריך לבדוק ולסמוך על האינטואיציה שלכם.
    עם כל זאת, ברור שמה שהתינוק צריך הוא אהבה, חום, עוד אהבה ועוד חום… כל השאר הן תוספות.

  2. חוגים Says:

    אמנם אין לי ילדים, אבל חברה שלי לוקחת את התינוקת שלה לחוג שחייה מגיל חודשיים, והילדה מאד נהנית. בכל מקרה זה זמן איכות עם הילד, וכל עוד לא נעשית פעילות מזיקה, לי זה נראה מאד חיובי.

  3. mamysword71 Says:

    הדגש שלי היה כאן כמובן על טרנדים של אמהות שעושות דברים מבלי לחשוב , ומדקלמות את טובת הילד ומה זה נותן לו ומוציאות הרבה כספים על "חוגים". שחייה זה נחמד וגם אני לקחתי את בני כי אמרו שזה נהדר עבורו ובעיקר בגיל 4 חודשים! מיותר לציין שהילד בגיל הזה לא היה עירני תמיד בשעה הנתונה לחוג השחייה…ולא ראיתי כמה זה תרם. זמן אישי של אמא וילד – כן וזה חשוב כמובן.

    אבל יש דרכים אחרות להעביר זמן עם ילד מבלי לבזבז כסף!!!!

    חבל רק שלא הדגשת שאת מגיבה כאן לא במצפון נקי, שמתי לב שאת מ"חוגים"…. חשוב שמי שיקרא את תגובתך ואת תשובתי יבין זאת.

    אני לעומת זאת לא מתפרנסת מהבלוג שלי.

  4. מרכזי יוגה פרטיים לתינוקות מביאים לאסונות….תפסיקו! « מילה של אמא Says:

    […] מספר חודשים כתבתי לראשונה את הפוסט "בייבי יוגה-שמייבי יוגה" בנושא הזה וגם אז אושרת קוטלר עסקה בזה וכל הכבוד […]

  5. מרכזיי יוגה פרטיים לתינוקות מביאים לאסונות….תפסיקו! « מילה של אמא Says:

    […] מספר חודשים כתבתי לראשונה את הפוסט "בייבי יוגה-שמייבי יוגה" בנושא הזה וגם אז אושרת קוטלר עסקה בזה וכל הכבוד […]

כתיבת תגובה

