על סטריפינג, לידת ואקום, לידה רגילה אחרי קיסרי

שבוע וחצי עברו מאז לידתה של עלמה ואני מנסה לעבד את מה שעבר עלי. בלידה הראשונה נקבע לי קיסרי אלקטיבי (מתוכנן) והניתוח/הלידה – היו קצרים ומהירים. זה לא קיסרי אחרי סבל וזירוזים למינהם. נכון שיש תפרים בבטן ולקח לי חודשיים עד שקמתי מהמיטה מבלי להעזר תחילה בידיים, אבל לא חויתי קשיים נוספים.  ממבט של שנתים וחצי אחורה הניתוח הקיסרי נראה לי עדיף.

הפעם סבלתי לפני ולא יכולתי לקבל זירוז כי זה גורם לצירים חזקים. מי שעברה קיסרי, באיכילוב לא תוכל לקבל זירוז.  האופציות שעומדות לרשותה הן סטריפינג, קיסרי חוזר או שהצירים והלידה מתקדמים כרגיל בלי בעיות…

סטריפינג – מושג שלא הכרתי שאומר שמתקיימת בדיקה ואגינלית ותוך כדי הגיניקולוג/ית משחקים שם עם היד מצד לצד תוך פקיעת הקרומים.  מצב כזה מביא להתכווצויות ולצירים וכמובן ללידה תוך יממה.

זה אכן קרה והיו צירים אחרי חצי יום ופחות מיממה ילדתי. לגבי עוצמת הכאב בסטריפינג – מאוד אישי ותלוי מי עושה זאת. בטוח שזו לא פעולה נעימה ואכן יש בה כאב. הכאב היה נסבל ובערך חצי דקה.  יש רופא שיעשה זאת בפחות כאב ועם הרבה רגישות ויחס טוב ויש אחרים…

בהזדמנות זו אני מודה לד"ר אודליה יעקב מאיכילוב שהייתה נהדרת. כבן אדם וכרופאה. בניגוד לשתיים אחרות ששלחו את ידן ולא טרחו להסביר מה עשו, ד"ר יעקב הייתה אנושית, מסבירה ומתחשבת. מקצועית בעיניי. קשה היה לסרב לה לעשות סטריפינג…

למרות השפעת האפידורל שלקחתי, לחצתי לא רע מסתבר ויכולתי לסיים את הלידה בצורה כזו. אך העייפות התישה אותי ונאלצתי ל"דחוף" עם ואקום. הואקום היה קל ולעלמה נעלם הסימן מהר מאוד.

היה כייף לחוות את הרגעים האלו ושכמו בסרטים גם אני תיכף מוציאה מגופי תינוקת ושישימו אותה עלי והיה כייף…עוד בטרם יצאה עלמה דווחתי ששערה שחור כמו לאבא שלה ושתיכף אראה אותה!

הרופאים והמיילדות עודדו אותי ללחוץ טוב ולסיים בלידה רגילה אחרי הקיסרי. זה היה גם מבחינתם הישג.

גם להם אני מודה, לחדר לידה מספר 5 באיכילוב מה 3.11.2010.  לד"ר אביעד כהן (מקווה שאינני טועה בשמו) ולמיילדת יעל המקסימה ולשאר הצוות באותו הלילה.

כמובן שלא התחמקתי מתפרים "מצאת החמה ועד צאת הנשמה", מקדימה ועד מאחורה…כואב הרבה יותר מכאב הניתוח הקיסרי. בחיי.

מה שחשוב לי להדגיש לגבי התפרים לאחר הלידה, קורה שהתפירה נעשית חזקה מדי, אדוקה מדי. דבר המביא לכאבים חזקים ולא תקינים, כפי שקרה לי.  חברה הסבה את תשומת ליבי שהכאב שאני מדווחת עליו לא נשמע סביר אחרי שבוע.  ובשיחת טלפון נוספת הבנתי שאפשר לשחרר/לחתוך כמה תפרים כואבים ובכך להקל על הכאב.  מה שהרגשתי שכל תפר והחוט שלו נכנסים בי בבשר ומכאיב עד מאוד בעת הישיבה ובכלל, זו התחושה.

היום אני 10 ימים אחרי הלידה ובהחלט מרגישה שיפור.

זהו סיפור הלידה שלי בקצרה יחסית.  מקוה שתרמתי במשהו לאלו מכן שמתכננות הריון.

כתיבת תגובה

