השמנת ילדים

בשבועות האחרונים ובעצם מהחופשה של יהונתן מהגן מאמצע אוגוסט אני מתמודדת עם ילד שכל יום האכילה שלו היא חידה. נכון שסדר היום והשגרה הופרו מאוגוסט ונכנסנו לתוך החגים והחופשות המרובות..ובכל זאת אני מבחינתי ארגנתי לו סדר יום וארוחות קבועות ובישלתי כמובן ולא סתם אוכל מוכן ותעשייתי.

אין לי מושג מאיפה להתחיל להבין את הבעיה ואם בכלל קיימת בעיה.  הוא בן שנתיים וארבעה חודשים וקשה לו לשבת הרבה במקום אחד. וכדי שיאכל אני יושבת לידו כשהוא משחק, מביאה את האוכל לפה שלו…אחרת הוא לא אוכל. מה לא עשיתי ואיזה תרגילים ושיטות ועדיין האכלה שלו קשה לי וגם פיזית, אני כבר חודש תשיעי ומרגישה שלא הקניתי לו הרגלי אכילה טובים.   הוא לא מסוגל לשבת יותר משתי דקות בכסא שלו (מדי כמה ימים יש כמה רגעי נחת מעבר לזה  – אין).   עם טלויזיה, בלי טלויזיה, עם לצייר, עם סיפור…כל יום אני צריכה לפענח איך כדאי להאכיל אותו וכמובן שלא בכוח.

הרופאה אומרת לשים על השולחן את האוכל ולומר פעם אחת שיש אוכל.  לא יגש – בסדר, שיהיה רעב כמה שעות ואז יהיה רעב ויבוא.  ככה כמה ימים וזה עובד. עוד אמרה שאם יבקש חלב מבקבוק – לתת לו כי זה אוכל.   כל פעם שיבקש חלב לתת לו?  באמת?  ילד מעל גיל שנתיים שכל היום ישתה חלב.   הבן שלי מוכן אולי לסידור הזה, אני לא!

לא עשיתי את מה שאמרה בדיוק.  בגלל זה נכשלתי?  לא יודעת.  הייאוש גובר כשאני מביטה עליו כשהוא באמבטיה. כזה רזה לעומת מה שהיה.  ונכון שזה הגיל שהם פחות אוכלים ומוציאים יותר אנרגיה  ….

וגם קצת הרגלתי אותו למתוק. נכון.  אבל לא במקום האוכל. זה לא שהארוחות שלו ממתקים ..שלא תבינו לא נכון.   מדי פעם חטיף צ'יפס, קוביית שוקולד, מיץ ממותק לפעמים.  אבל שוב , לא במקום אוכל או ארוחה מסודרת.

האם זה פוגע?  לא לחשוף את הילד למתוק?  רק מאכלי חיטה מלאה ומוצרי טבע?  ביחייאת?  אתם נותנים רק אורגני לילדים שלכם?

בקיצור, אחרי הנ"ל, קראתי היום על השמנת ילדים ושמדינת ישראל במקום ה – 11. 

אז להגיד תודה שלילד אין תיאבון ושהוא רזה?

 

כתיבת תגובה

